כיצד מתאימים בין ציוד הגברה לאולם אירועים?

אי אפשר לחשוב כיום על אירוע שאתם תארגנו, שלא תהיה בו גם הגברה ראויה. ההגברה מתייחסת לא רק לכך שצריך להגביר את עוצמת הסאונד במתחם האירועים – היא גם דואגת לפיזור איכותי של הסאונד, וקשורה גם למערכות מולטימדיה נוספות. לכן, כשעולה השאלה של התאמה בין ציוד הגברה לבין אולם אירועים, חשוב מאד שיהיו לכם את כל התשובות. כדאי לזכור שלא כל ציוד בתחום ההגברה, בהכרח מאתים לאולם האירועים. אז איך יודעים שהציוד אכן מתאים ואיך אפשר לבחון את ההתאמה בכמה צעדים פשוטים? הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם, וכמה דברים שתוכלו לבחון באופן פשוט למדי, גם ללא ניסיון קודם בתחום ההגברה.

כך תבחנו את ההגברה

  • סאונד ומקומות הישיבה – כדאי לזכור שבתוך אולם אירועים, יש את מתחם הישיבה שבו האורחים ישובים, מדברים וסועדים – ויש כמובן את רחבת הריקודים. טבעי שמי שיהיה ברחבת הריקודים ישמע היטב את המוזיקה – אבל מה עם מי שיושב בשולחנות? צריך לזכור שמצד אחד – המוזיקה לא צריכה להחריש אוזניים, וחשוב מאד שאנשים יוכלו לדבר בנינוחות כשהם יושבים. מהצד השני, חשוב מאד שלמערכת ההגברה תהיה גפם שליטה מורכבת, שתאפשר למשל בעת שנושאים נאומים להגביר את העוצמה כך שכל מי שישב בשולחן ישמע היטב את הנאומים השונים הקשורים לאירוע. כך תמיד מקבלים את המענה המושלם דרך מערכת ההגברה.

 

  • שליטה על כל רמקול – בעוד שבמערכות הגברה רבות, השליטה על הרמקולים היא אחידה לחלוטין, הרי שבמקרה של ציוד הגברה לאולמות אירועים, יש חשיבות לכך שתהיה שליטה נפרדת על כל רמקול ורמקול. השליטה הנפרדת מאפשרת כאמור להשמיע מוזיקה ספציפית לאזור באולם, בעוד שבאזורים אחרים ישמרו על שקט יחסי או על מוזיקה חלשה יותר. כך גם אפשר להבדיל בין המתחם שלקבלת הפנים שבו יש מוזיקת רקע נעימה – לבין רחבת הריקודים שהמוזיקה היא חזקה ומרעישה במיוחד.

 

  • חיבור לציוד מקובל – כשבוחנים את ההתאמה של ציוד הגברה עבור אולם אירועים, חשוב מאד לשים לב שהציוד גם מתאים לרוב הציוד המקצועי שיש צורך לחבר אליו. כך למשל, כשהדיג’יי מגיע לאולם, חשוב מאד שציוד התקלוט שלו יתחבר בקלות למערכת ההגברה ושהללו ידעו לתקשר אחד עם השני. הדבר כמובן מבטיח תוצאות טובות יותר לאורך זמן.

 

  • שילוב עם האקוסטיקה – כמובן שבבחירת ציוד ההגברה, חשוב מאד לשים לב לאקוסטיקה שיש בתוך אולם האירועים. לאקוסטיקה יש מימד של הגברה טבעית – ולכן באולמות שבהם ממילא יש הד חזק מאד, צריך לבחור מ ערכות עם רגישות משמעותית במיוחד לתופעות של הד חוזר.

?